Veelgestelde vragen

Bekijk hier de meest gestelde vragen omtrent Grenswerk;

1.Duurzaamheidstoeslag

Grenswerk heeft de ambitie om een donkergroen podium te worden. Vandaar dat we voortaan werken met een kleine toeslag bij je eerste consumptie, daarna wissel je je lege beker telkens in voor een nieuw drankje. Deze bijdrage gebruiken we voor duurzaamheids-doeleinden. Het systeem met de groene retour-token komt hiermee te vervallen.

Hoe werkt het?
Je betaalt bij je eerste drankje 50 cent per glas. De helft hiervan gaat naar een (nog te bepalen) goed doel. De andere helft gebruiken we om verdere duurzaamheidsinitiatieven binnen Grenswerk te realiseren. Denk dan aan hardcups, zonnepanelen, slimme spoelbakken etc.

2.Grenswerk = Cashless

Poppodium Grenswerk werkt met een digitaal betalingssysteem. Het podium is hiermee volledig cashless. Deze stap zorgt onder andere voor meer snelheid, maar ook voor meer veiligheid. Steeds meer transacties vinden plaats via pin, smartphone of elektronisch bankieren. Voor jou als bezoeker is dit nieuwe proces vooral handig en efficiënt.

Meer info vind je hier.

3.Tickets retourneren

Reeds gekochte tickets worden niet retour genomen. Tickets (door)verkopen is altijd mogelijk. We raden aan om daar altijd een erkende website zoals Ticketswap voor te gebruiken.

4.Cadeaubonnen

Wij verkopen cadeaubonnen in ons café. Je kunt kiezen uit cadeaubonnen van 12,5 of van 25 euro. De cadeaubonnen zijn in te wisselen in ons café, voor eten/drinken of voor tickets. Je kunt deze cadeaubonnen ook kopen in onze webshop.

5.Tickets kwijt?

Tickets kwijt of niet ontvangen? Via de website van onze ticket-partner Stager is het heel simpel om je verloren tickets op te zoeken. Met deze tool kun je jouw tickets alsnog terug vinden.

Soms kan het zo zijn dat mailtjes van Stager vanwege een spamfilter nooit je mailbox bereiken. Je zou voor de zekerheid ook even je spambox kunnen checken.

6.Waar kan ik parkeren in de buurt van Grenswerk?

In het centrum van Venlo geldt betaald parkeren. De meest nabij gelegen parkeergarage is Q-Park Centrum Maasboulevard. De ingang van deze parkeergarage bevindt zich aan de Prinsessesingel 5.

7.Hoe oud moet ik zijn?
  • Toegang algemeen: Onder 14 jaar: begeleid door een volwassene (18+).
  • Toegang Dance: 18 jaar en ouder (tenzij anders aangegeven).
  • Alcohol: 18 jaar en ouder.
  • Tabak: 18 jaar en ouder.
  • Identificatieplicht: Iedereen van 14 jaar en ouder moet een identiteitsbewijs tonen als politie of toezichthouder daarom vragen met een gerede aanleiding. Dit is vastgelegd in de Wet op de Uitgebreide Identificatieplicht (WUID) van 1-1-2005.
8.Waar kan ik roken?

Wij hebben besloten om onze rookruimte per 1 januari 2020 te sluiten. Roken zal vanaf nu buiten moeten gebeuren. Volg tijdens het evenement altijd de instructies op van de beveiligers of het Grenswerk personeel. Vapen is niet toegestaan in ons gebouw.

9.Waar vind ik info over aanvang/eindtijden?

Op de detailpagina van ieder evenement kunt u de openingstijd (van deur en kassa) en starttijd (van de eerste act of band) vinden. Bij concerten ligt de eindtijd niet vast, dit is afhankelijk van het aantal bands/acts en of er nog een afterparty wordt georganiseerd.

10.Hoeveel mensen kunnen er in de zaal?

Er is plek voor 550 bezoekers in de zaal, waarvan 400 op de vloer en 150 op het balkon. Het balkon dient als uitbreiding van de zaal, maar kan ook fungeren als aparte kleine zaal voor circa 150 personen. Hierdoor is de zaal van het poppodium aan te passen aan de omvang en de beoogde sfeer van een activiteit. In het eetcafé kunnen 75 mensen zitten of 150 mensen staan. Er zijn 5 oefenruimtes voor bands, dj’s en artiesten op de begane grond.

11.Kan ik zitten?

Grenswerk heeft geen echte zitplaatsen, maar als je slecht ter been bent, dan kan er altijd een kruk of stoel voor je klaargezet worden. Als je een kruk of stoel nodig hebt, kun je daarvoor mailen naar info@grenswerk.nl. Let op: per evenementen zijn maximaal 10 plekken beschikbaar voor een kruk of stoel.

12.Kan mijn rolstoel binnen?

Zowel de zaal als het balkon zijn toegankelijk voor rolstoelen. We reserveren graag een plekje voor je. Er zijn ook voor rolstoelen toegankelijke toiletten aanwezig. De bars hebben geen verlaagd deel en er is geen rolstoelplatform. Bij een uitverkocht evenement is optimaal zicht op het podium niet te garanderen.

Kom je met een rolstoel? Geef dit even aan in een mailtje via info@grenswerk.nl. Er zijn per evenement maximaal 2 rolstoelplekken beschikbaar.

13.Mag ik fotograferen (of filmen)?

Je mag bij Grenswerk altijd foto’s of filmpjes maken met je mobieltje en/of pocketcamera/-camcorder, mits je de bezoekers en artiesten daar niet mee hindert. Voor het gebruik van een voor semi-professionele camera (o.a. met afneembare lens) moet je vooraf toestemming vragen. Stuur hiervoor een mail naar info@grenswerk.nl.

14.Is er een garderobe?

Grenswerk heeft kluisjes waar tassen, jassen en waardevolle spullen veilig zijn. Voor een kluisje heeft u een twee euro muntstuk nodig (de kluisjes zijn dus niet cashless). Let op: dit muntje komt niet terug als je het kluisje weer open maakt. Er passen uiteraard meerdere jassen in een kluisje. Aan de wand bij de kluisjes is een automaat aanwezig waarbij een muntje voor een kluisje gepind kan worden.

Let op: deze automaat geeft alleen muntjes die geschikt zijn voor de kluisjes, dit zijn dus geen munten die bij de bar ingeleverd kunnen worden. Aan de bar kunt u betalen met uw pinpas.

15.Is er een café in Grenswerk?

Ja, het cafe op de begane grond is meerdere dagen per week geopend, ook als er geen publieksactiviteiten in de zaal zijn. Het café is een laagdrempelige, gezellige ontmoetingsplek waar iedereen van harte welkom is. Daarnaast heeft het cafégedeelte een ondersteunende functie voor de oefenruimtes. Voor meer informatie over ons eetcafé kijk bij Café.

16.Hoe meld ik me aan/af voor de nieuwsbrief?

Op de hoogte blijven van nieuwe shows en andere ontwikkelingen door middel van onze nieuwsbrief? Dat kan! Wij versturen iedere week een nieuwsbrief. Op de even weken is dit de Nieuwsbrief Concert, op de on-even weken is dit de Nieuwsbrief Dance. Inschrijven voor deze nieuwsbrieven kan bij Nieuws. De nieuwsbrieven zelf bevatten een link waarmee je je altijd nog kunt uitschrijven.

17.Welke taken voeren de vrijwilligers uit? Zoeken jullie hier ook mensen voor?

Vrijwilligers voeren bij reguliere activiteiten in de zaal o.a. de volgende taken uit: service (kassa, garderobe, ticketcontrole), barwerkzaamheden, techniek (licht en geluid), artiestenopvang en catering. Vrijwilligers worden intensief begeleid door professionals. Er worden interne opleidingen en trainingen aangeboden binnen de verschillende disciplines. Wil je meer informatie hierover? Mail dan naar vacature@grenswerk.nl.

18.Hoe bied ik een band/DJ/concept aan?

Je kunt hiervoor een mail sturen naar programma@grenswerk.nl. Je bericht wordt dan naar de juiste programma-medewerker doorgestuurd. Vanwege de vele aanbiedingen die we krijgen, lukt het ons niet altijd om (binnen korte termijn) te antwoorden.

19.Worden er ook workshops en cursussen gegeven?

Ja, op Verdieping Nul (de begane grond van ons podium) worden er lessen, cursussen en workshops gegeven. Het doel hiervan is om een goed popklimaat in de stad en regio Venlo te creëren. Uitgangspunt is dat zoveel mogelijk instellingen, instanties, podia en andere potentiële partners samenwerken om hieraan bij te dragen. Zo worden er gezamenlijk workshops, trainingen en muzieklessen gegeven, die plaatsvinden in Grenswerk. Voor meer informatie check deze link.

20.Kan ik een ruimte huren?

Zeker! Er kan een hele hoop. Het beste kun je hiervoor een mail sturen naar verhuur@grenswerk.nl, om zo de mogelijkheden te bespreken. Voor meer informatie zie deze pagina.

21.Ik ben iets verloren, wat doen jullie met gevonden voorwerpen?

Iets verloren? Stuur een mail naar info@grenswerk.nl en wij checken of je voorwerp gevonden is.

22.Hoe meld ik een klacht/vraag/opmerking?

Stuur een e-mail naar info@grenswerk.nl of bel ons. Meer informatie vind je bij Over ons.

23.Waar kan ik kaarten kopen?

Het makkelijkste is om je e-tickets te bestellen via deze website. Je hoeft deze tickets niet uit te printen. We kunnen ze meteen vanaf je mobiel scannen.

Je kunt ook op verschillende locaties tickets kopen voor onze events: in ons café, bij Sounds Venlo of aan de avondkassa.

In ons café kunnen kaarten gekocht worden voor alle evenementen waarvoor Grenswerk zelf de kaartverkoop doet. Je kunt hier betalen met PIN.

Het adres van Sounds is:

Sounds Recordshop Venlo
Parade 66, 5911 CE Venlo
077 351 0625

24.Wat zijn e-tickets?

Als je bij ons online een ticket besteld, dan krijg je per mail een PDF bestand toegestuurd. Dit PDF bestand is je e-ticket.Het is mogelijk om het ticket vanaf het scherm van een mobiele telefoon te laten scannen. Printen van het ticket is dus niet noodzakelijk. Toch je ticket uitgeprint? Zorg dat de barcode van het geprinte ticket niet beschadigd, anders kan het ticket niet goed gescand worden.

25.Online tickets kopen

Op deze site kun je 24 uur per dag kaarten kopen. Alle kaarten die wij verkopen zijn online te koop vanaf het moment dat de act wordt aangekondigd tot aan het moment van het evenement zelf. Het systeem dat we gebruiken voor onze online kaartverkoop heet Eventix.

Wat zijn de service- en transactiekosten?

Als je je ticket via een van de verkoopkanalen van Grenswerk koopt, zitten de servicekosten in de prijs die we communiceren als je gebruik maakt van de gangbare betaalmethode iDeal. Maak je gebruik van creditcard of een andere betaalmethode brengt dit extra kosten met zich mee.

We maken onder andere gebruik van de volgende betaalplatforms:

  • iDEAL. Dit is betalen met een Nederlandse bankrekening via Internet bankieren. Voor meer informatie en een lijst van de op dit moment aangesloten banken, zie de iDEAL website.
  • Paypal. Hiervoor moet je een gratis rekening aanmaken bij Paypal. Je kunt geld op die rekening zetten als tegoed, of direct met bank of creditcard betalen. Zie de Paypal website.
  • Giropay is de Duitse iDEAL, dit Duitse online banksysteem is ontwikkeld door een drietal bankgroepen welke samen 80% van de Duitse markt dekken. Voor meer informatie zie de Giropay website.
  • Bancontact/Mister Cash is één van de meest gebruikte betaalmethode voor online betalen in België. Voor meer informatie zie de Bancontact/Mister Cash website.
26.Betreft het een sta- of zitconcert?

Alle concerten bij Grenswerk zijn in principe sta-concerten, tenzij anders aangegeven. Mocht u slecht ter been zijn of een andere goede reden hebben, kunt u (uiterlijk tot 72 uur van te voren) een kruk reserveren op ons balkon. We hebben maar een aantal krukken beschikbaar. Geen kruk aangevraagd = geen kruk beschikbaar.

27.Kan ik tickets reserveren?

Nee, we werken niet met reserveringen.

28.Geen link voor tickets. Wat nu?

De kaartverkoop wordt in dit geval niet door Grenswerk gedaan. Waarschijnlijk is dit een activiteit door een externe partij en organiseert deze de kaartverkoop zelf. Ook bestaat er de mogelijkheid dat de kaartverkoop alleen aan de kassa op de dag zelf plaatsvindt. Bekijk de detailpagina van het evenement voor meer informatie.

29.Uitverkocht. Wat nu?

Als er online geen kaarten meer te koop zijn, dan zijn ze ook echt op. We houden geen kaarten apart voor de avondkassa.

30.Is er een wachtlijst?

Voor uitverkochte concerten werken we met een wachtlijst. Om uzelf op de wachtlijst te laten zetten kunt u mailen naar info@grenswerk.nl. Zodra er weer tickets te koop zijn communiceren wij dat via onze website en/of onze Facebook pagina.

31.Hoe krijg ik mijn kaarten?

Als je je ticket(s) online koopt, ontvang je een e-ticket per mail. Als je aan de kassa koopt krijg je een hardcopy kaartje. Onze voorverkoopadressen geven een afdruk van een e-ticket of een hardcopy ticket, dit hangt af van het voorverkoop-adres.

Beluister De Grenswerk-selection

Alle verse nieuwe tracks voor jou geselecteerd door ons (op Spotify).

Beluisteren

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Welke nieuwsbrieven je wil ontvangen:
aanmelden